A
A
A
kontrast
ul. Wspólna 1/5
25-003 Kielce
NIP: 657-290-63-19
REGON: 260746459
Nr konta bankowego (BNP Paribas):
28 1600 1462 1834 2411 8000 0001
Telefon: 508-803-111

STATUT

„NIEPUBLICZNA PLACÓWKA KSZTAŁCENIA
USTAWICZNEGO „PASSA” w Kielcach


Podstawy prawne:
⎯ Uchwała Zarządu Stowarzyszenia Aktywności Zawodowej „PASSA” w Kielcach nr
01/10/2022 z dnia 06.10.2022 r. w sprawie dokonania zmian w statucie Niepublicznej
Placówki Kształcenia Ustawicznego „PASSA” w Kielcach
⎯ Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2022 r. poz. 655, 1079, 1116,
1383 ze zm.).


ROZDZIAŁ I – POSTANOWIENIA OGÓLNE


§ 1
1. Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego nosi nazwę: Niepubliczna Placówka
Kształcenia Ustawicznego „PASSA” w Kielcach.
2. Ilekroć w statucie jest mowa o Placówce należy przez to rozumieć: Niepubliczna Placówka.
Kształcenia Ustawicznego „PASSA” w Kielcach.
3. Placówka mieści się w Kielcach, 25-003 Kielce, ul. Wspólna 1/5.
4. Miejsce realizacji zajęć dydaktycznych: 25-003 Kielce, ul. Wspólna ¼
§ 2
1. Organem prowadzącym Placówkę jest Stowarzyszenie Aktywności Zawodowej „PASSA”
z siedzibą w Kielcach, 25-437 Kielce, oś. Na Stoku 15/B/34, posiadające wpis do Krajowego
Rejestru Sądowego pod nr 0000409136, Nip: 6572906319.
2. Organem rejestrującym placówkę jest Prezydent Miasta Kielce.
3. Placówka prowadzi kształcenie ustawiczne w formach pozaszkolnych.


RODZIAŁ II – CEL I ZADANIA PLACÓWKI

§ 3
1. Placówka prowadzi kształcenie ustawiczne, dokształcenie i doskonalenie osób dorosłych.
3
2. Głównym celem działalności Placówki jest podnoszenie kwalifikacji zawodowych,
zdobywanie wiedzy, kształtowanie umiejętności, rozwój uzdolnień oraz rozwój osobowości
przez osoby dorosłe, w szczególności z uwzględnieniem wymogów rynku pracy. Placówka
umożliwia uzyskanie i uzupełnienie wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych
w formach pozaszkolnych.
3. Do zadań placówki należy:
1) Kształcenie, dokształcenie i doskonalenie osób dorosłych w formach pozaszkolnych
umożliwiających uzyskiwanie i uzupełnianie wiedzy, umiejętności i kwalifikacji
zawodowych (kursy, inne niż wymienione w art. 117 ust. 1a pkt 1-3 ustawy prawo
oświatowe);
2) Organizowanie kursów oraz innych form kształcenia prowadzonych w trybie kształcenia
na odległość;
3) Zaspokajanie potrzeb społecznych w zakresie podnoszenia i doskonalenia kwalifikacji
zawodowych oraz uzupełniania wiedzy i rozwoju ogólnego słuchaczy;
4) Opracowywanie i wydawanie skryptów, poradników oraz innych materiałów
metodycznych dla słuchaczy;
5) Stosowanie w kształceniu nowoczesnych metod, technik audiowizualnych i technologii
informatycznych;
6) Doskonalenie metod pracy dydaktyczno-wychowawczej, w szczególności w zakresie
kształcenia, dokształcania i doskonalenia osób dorosłych;
7) Współpraca z innym organizatorami kształcenia ustawicznego w kraju i zagranicą;
8) Współpraca z urzędami pracy i pracodawcami w zakresie podnoszenia kwalifikacji
zawodowych kierowanych do Placówki osób.


ROZDZIAŁ III – ORGANY PLACÓWKI

§ 4
Organami Placówki są:
1) Dyrektor Placówki
2) Z-ca Dyrektora Placówki
§ 5
1. Dyrektora Placówki powołuje Organ prowadzący Placówkę.
2. Kadencja Dyrektora trwa 3 lata.
3. Do kompetencji Dyrektora Placówki należy:
4
1) Organizacja kursów oraz innych form kształcenia ustawicznego;
2) Kierowanie pracą biura Placówki;
3) Rekrutacja kadry pedagogicznej i wykładowców;
4) Nadzór nad procesem rekrutacji słuchaczy;
5) Zapewnienie planów zajęć i programów nauczania;
6) Prowadzenie nadzoru pedagogicznego nad działalnością osób prowadzących zajęcia;
7) Prowadzenie nadzoru wewnętrznego służącego podnoszeniu jakości prowadzonych zajęć;
8) Kierowanie promocją i reklamą Placówki;
9) Dyrektor Placówki może wnioskować do organu prowadzącego o utworzenie filii;
10) Dyrektor Placówki może wnioskować do organu prowadzącego o powołanie
Z-cy Dyrektora;
11) Zakres obowiązków Z-cy Dyrektora określa Dyrektor Placówki.
§ 6
1. Dyrektor Placówki oraz Z-ca Dyrektora mają prawo do jednoosobowego reprezentowania
Placówki na zewnątrz.
2. Do zawierania umów, udzielania pełnomocnictw i składania innych oświadczeń woli
wymagany jest podpis:
1) Dyrektora – jednoosobowa lub,
2) Z-cy Dyrektora – jednoosobowo


ROZDZIAŁ IV – ORGANIZACJA PLACÓWKI

§ 7
1. Statut określa organizację placówki.
2. Forma realizacji kształcenia ustawicznego: kursy umożliwiające uzyskiwanie i uzupełnianie
wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych.
3. Kształcenie Ustawiczne w Placówce może być prowadzone w formie:
1) Dziennej
2) Stacjonarnej
3) Zaocznej
4) Z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość
5) W systemie łączącym formy wymienione w pkt. 1-4
4. Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość (o których mowa w ust.
3 pkt 5-6) realizowane są z wykorzystaniem:
5
1) środków komunikacji elektronicznej, zapewniających wymianę informacji pomiędzy
słuchaczem a wykładowcą;
2) narzędzia informatycznego zapewniającego wymianę informacji pomiędzy słuchaczem
a wykładowcą (platformy internetowe do pracy zdalnej, w tym prowadzenia zajęć online);
3) materiałów dydaktycznych dostępnych na stronie internetowej placówki;
4) materiałów dydaktycznych przesłanych słuchaczom drogą elektroniczną (instrukcji,
procedur, prezentacji multimedialnych, filmów instruktażowych, aktów prawnych,
skryptów wiedzy itp.);
5) materiałów dydaktycznych przekazanych słuchaczom w formie papierowej (instrukcji,
procedur, aktów prawnych, skryptów wiedzy itp.);
6) indywidualnych konsultacji online z wykładowcą, za pomocą środków komunikacji
elektronicznej;
7) podejmowania przez słuchacza określonych przez Placówkę aktywności, polegających na
przyswajaniu wskazanej literatury specjalistycznej, stron internetowych, przepisów
prawnych, komentarzy prawnych lub wskazaniu wykonania określonych działań -
zestawów ćwiczeń, testów itp.;
5. Zajęcia praktyczne realizowane są z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na
odległość, jednak wyłącznie w zakresie w jakim z programu nauczania wynika możliwość
realizacji wybranych efektów kształcenia z wykorzystaniem tych metod i technik. W
pozostałym zakresie realizowane są stacjonarnie;
6. Zajęcia stacjonarne w Placówce Dyrektor Placówki zawiesza na czas oznaczony w
przypadku:
1) zagrożenia bezpieczeństwa uczniów w związku z organizacją i przebiegiem imprez
ogólnopolskich lub międzynarodowych;
2) temperatury zewnętrznej lub w pomieszczeniach, w których są prowadzone zajęcia z
uczniami, zagrażającej zdrowiu uczniów;
3) zagrożenia związanego z sytuacją epidemiczną;
4) nadzwyczajnego zdarzenia zagrażającego bezpieczeństwu lub zdrowiu uczniów innego
niż określone w pkt 1–3 – w przypadkach i trybie określonych w przepisach w sprawie
bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach;
7. Szczegółowa organizacja zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość:
1) Dyrektor Placówki na spotkaniu organizacyjnym zapoznaje słuchaczy z programem
kursu, harmonogramem oraz regulaminem danej formy kształcenia, określającym sposób
realizacji zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, co słuchacze
potwierdzają własnoręcznym podpisem;
6
2) Dyrektor Placówki wyznacza koordynatora kursu, który na bieżąco udziela słuchaczom
indywidualnych porad, konsultacji – telefonicznie, mailowo lub osobiście w siedzibie
placówki;
3) Koordynator w trakcie trwania kursu wysyła do słuchaczy drogą mailową plan zajęć na
dany dzień, określając szczegółowo treści dydaktyczne do przyswojenia w ramach
samokształcenia oraz załącza materiały dydaktyczne w postaci filmów, prezentacji, aktów
prawnych, procedur, instrukcji, skryptów czy testów wiedzy z danego zakresu;
4) W dniu realizowania zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem technologii informacyjno-
komunikacyjnych, oprócz informacji wskazanych w ust. 3, do słuchaczy wysyłane jest
osobne zaproszenie do udziału w zajęciach z platformy internetowej do prowadzenia zajęć
online.;
5) Słuchacze uczestniczą aktywnie w zajęciach online w czasie rzeczywistym. Słuchacze
widzą i słyszą wykładowcę. Odpowiadają na pytania wykładowcy i zadają pytania na
dostępnym komunikatorze. Jeśli połączenie internetowe pozwala kamery i mikrofonu
włączają słuchacze, którzy posiadają do nich dostęp – z poszanowaniem ich sfery
prywatności. Wykładowca realizuje zajęcia za pomocą aktów prawnych, prezentacji,
instrukcji, filmów edukacyjnych, opracowań własnych. Słuchacze po zrealizowaniu danej
partii materiału rozwiązują pod nadzorem wykładowcy test sprawdzający nabytą wiedzę.
Wykładowca na bieżąco omawia błędy i rozszerza dane zagadnienie o dodatkowe treści
edukacyjne;
6) Poszanowanie sfery prywatności słuchaczy oraz warunki techniczne i oprogramowanie
sprzętu służącego do nauki: wykorzystywane technologie informacyjno-komunikacyjne
do prowadzenia zajęć online nie wymagają od słuchaczy instalowania dodatkowego
oprogramowania. Słuchacze pojawiają się na platformie internetowej do nauki zdalnej po
kliknięciu w link aktywacyjny do szkolenia, który otrzymują w dniu realizowania zajęć w
zaproszeniu na szkolenie przesłanym drogą mailową. Do uczestniczenia w zajęciach
wykorzystywany może być komputer stacjonarny lub laptop, a także smartfon. W
przypadku wykorzystania smartfona należy ściągnąć bezpłatną aplikację na telefon.
Słuchacze, którzy z przyczyn osobistych nie mogą mieć włączonych kamer mogą
uczestniczyć w zajęciach bez ich użycia.;
7) Słuchacz pisemnie potwierdza uczestnictwo w zajęciach zrealizowanych za pomocą
metod i technik kształcenia na odległość oraz przyswojenie wszystkich treści
programowych realizowanych z wykorzystaniem tych metod i technik;
8) Warunki bezpiecznego uczestnictwa słuchaczy w zajęciach realizowanych za pomocą
metod i technik kształcenia na odległość w odniesieniu m.in. do ustalonych w placówce
7
technologii informacyjno-komunikacyjnych: słuchacze łączą się z wykładowcą za
pomocą platformy internetowej dedykowanej do prowadzenia zajęć. Osoby postronne nie
mają możliwości wzięcia w nich udziału. Słuchacze otrzymują dedykowane linki
aktywacyjne na szkolenie wysyłane na wskazane przez słuchaczy adresy e-mail.
Słuchacze mają możliwość, po zgłoszeniu wniosku, naprzemiennego łączenia z użyciem
monitorów ekranowych. Mogą także uczestniczyć w zajęciach, po ściągnięciu bezpłatnej
aplikacji, ze smartofnu. W przypadku braku technicznych możliwości lub po zgłoszeniu
wniosku słuchacze mogą uczestniczyć w zajęciach bez użycia monitorów ekranowych
(patrz ust. 9). Słuchacze będą równomiernie obciążani zajęciami w poszczególnych
dniach tygodnia.
9) Słuchacze nieposiadający dostępu do internetu realizują treści programowe w ramach
samokształcenia na podstawie otrzymanych materiałów dydaktycznych z całego zakresu
w formie papierowej. Słuchacz pisemnie potwierdza przyswojenie wszystkich treści
programowych realizowanych w ramach samokształcenia;
8. Słuchacz może wystąpić z wnioskiem do Dyrektora Placówki o udzielenie zgody na
organizację indywidualnego toku nauczania. Procedura składania i wzór wniosku znajduje się
w regulaminie danej formy kształcenia.
9. Placówka prowadzi działalność w obrębie całego roku kalendarzowego, rok szkolny za który
przygotowywane jest sprawozdanie z działalności jest tożsame z rokiem kalendarzowym.
10. Organizacją przedsięwzięć edukacyjnych w Placówce zajmuje się Dyrektor i Z-ca Dyrektora.
11. W organizację przedsięwzięć edukacyjnych placówki zaangażowani są członkowie organu
prowadzącego placówkę.
12. Grupę uczestników stanowi określona liczba osób, których rekrutacja prowadzona jest
wg kryteriów tematu kursu i poziomu wiadomości lub umiejętności.
13. Grupa powstaje na podstawie zgłoszeń podczas trwania naboru.
14. Obowiązującym standardem edukacyjnym jest zasada bezpośredniego kontaktu uczestnika z
wykładowcą prowadzącym zajęcia w dobrze wyposażonej sali z wykorzystaniem
nowoczesnych pomocy dydaktycznych, a w przypadku kształcenia na odległość z
wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych.
15. Szczegółową organizację zajęć dydaktycznych określa harmonogram zajęć.
16. Harmonogram zajęć tworzony jest z zachowaniem zasady dziennego wymiaru czasu
szkolenia nie przekraczającego 8 godzin dydaktycznych. W szczególnych przypadkach
dopuszczalne jest przekroczenie wymiaru 8 godzin.
17. Godzina dydaktyczna wynosi 45 min.
§ 8
8
1. Za prawidłową realizację kursów odpowiada Dyrektor i Z-ca Dyrektora Placówki.
2. W przypadku większej ilości liczby kursów Dyrektor lub Z-ca Dyrektora Placówki może
powołać kierownika kursu spośród wykładowców danego kursu.
3. Do kompetencji kierownika kursu należy:
1) Prawidłowe prowadzenie dokumentacji związanej z daną formą kształcenia
2) Ustalanie terminu zajęć
3) Nadzór nad prawidłową realizacją programu szkolenia przez wykładowców
RODZIAŁ V – WYKŁADOWCY I INNI PRACOWNICY PLACÓWKI
§ 9
1. W Placówce zajęcia prowadzą wykładowcy zatrudnieni lub skierowani przez Organ
Prowadzący.
2. Zajęcia na poszczególnych formach kształcenia prowadzić mogą osoby o kwalifikacjach
odpowiadającym programom nauczania, gwarantujące należyty poziom prowadzonych form
kształcenia.
3. Wykładowcą mogą zostać osoby:
1) Nauczyciele akademiccy zatrudnieni w uczelniach polskich i zagranicznych
2) Edukatorzy oświaty
3) Metodycy i specjaliści w zakresie dydaktyki
4) Autorzy i organizatorzy szkoleń i warsztatów metodycznych
5) Psychologowie
6) Nauczyciele
7) Instruktorzy i trenerzy sportowi
8) Lektorzy języków obcych
9) Specjaliści w danej dziedzinie wiedzy (np. księgowi, prawnicy, ekonomiści itp.)
10) Specjaliści w dziedzinie bhp i ppoż.
11) Inne osoby w zależności od kwalifikacji i potrzeb organizatora kształcenia
§ 10
1. Obowiązkiem wykładowcy jest:
1) Rzetelne przygotowanie się do zajęć
2) Dostosowanie się do wymagań dyrekcji placówki w zakresie sposobu prowadzenia zajęć
3) Prowadzenie zajęć zgodnie z programem
9
4) Stosowanie nowoczesnych i atrakcyjnych metod nauczania
5) Bieżące i rzetelne prowadzenie dokumentacji dydaktycznej z przebiegu nauczania
6) Dbanie o dobre imię Placówki
7) Zachowanie tajemnicy służbowej
8) Ochrona danych osobowych słuchaczy
9) Systematyczne kontrolowanie miejsca prowadzenia zajęć pod względem bhp i ppoż.
10) Przestrzeganie zapisów statutowych
11) Wzbogacać warsztat pracy i dbać o powierzone pomoce i sprzęt
2. Wykładowca ma prawo do:
1) Dostępu do programów nauczanych przedmiotów
2) Swobody w doborze metod nauczania oraz form pracy
3) Poszanowania godności osobistej
3. Wykładowca, który jest pracownikiem lub zleceniobiorcą w innej placówce o podobnym
charakterze nie może:
1) Prezentować słuchaczom Placówki materiałów dydaktycznych opatrzonych nazwą lub
logo placówki konkurencyjnej
2) Prowadzić rekrutacji z grona słuchaczy Placówki na rzecz placówki konkurencyjnej
3) Prezentować słuchaczom materiałów reklamowych placówki konkurencyjnej
4) Ust. 1-3 stosuje się odpowiednio do Wykładowców, którzy prowadzą działalność
gospodarcza na swój rachunek w podobnym zakresie co działalność Placówki
§ 11
1. W funkcjonowaniu Placówki mogą pomagać zatrudnieni pracownicy lub inne osoby
skierowane przez organ prowadzący.
2. Obowiązki pracowników niepedagogicznych:
1) Rzetelne i efektywne wykonywanie pracy zgodnie z ustalonym zakresem obowiązków
2) Przestrzeganie statutu Placówki
3) Przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów
przeciwpożarowych
4) Podnoszenie kwalifikacji zawodowych
5) Dbanie o dobro Placówki i jej dobre imię
6) Zachowywanie w tajemnicy informacji służbowych, których ujawnienie mogłoby narazić
Placówkę na szkodę
7) Przestrzeganie tajemnicy zawodowej
10
8) Przestrzeganie przepisów prawa dotyczących ochrony danych osobowych słuchaczy,
wykładowców i pracowników niepedagogicznych
9) Dbanie o czystość i porządek wokół własnego stanowiska pracy
3. Pracownicy niepedagogiczni mają prawo do:
1) Poszanowania godności osobistej
2) Bezpiecznych i higienicznych warunków pracy
3) Swobody w zakresie organizacji pracy zgodnej z zakresem obowiązków
4) Uzyskiwania od Placówki informacji niezbędnych do wykonywania obowiązków
5) Uczestniczenia w życiu Placówki


DZIAŁ VI – REKRUTACJA SŁUCHACZY


§ 12
1. Osoby zgłaszające się na poszczególne przedsięwzięcia edukacyjne stają się podmiotem praw
i obowiązków z chwilą zakwalifikowania na poczet słuchaczy.
2. Przyjęcie słuchaczy odbywa się na zasadzie wolnego naboru. Zakwalifikowanie w poczet
słuchaczy następuje po:
1) Stwierdzeniu spełnienia przez kandydata wymogów kwalifikacyjnych, określonych
programem nauczania.
2) Wpłaceniu opłaty w całości lub pierwszej raty, stosownie od ustaleń zawartych
w umowie dla danej formy kształcenia.
3) Słuchacze skierowani na dane przedsięwzięcie edukacyjne przez zakład pracy, Urząd
Pracy lub inną instytucję, stają się zakwalifikowani na poczet słuchaczy z chwilą
podpisania umowy pomiędzy Placówką a danym podmiotem zlecającym
przeprowadzenie kształcenia.


DZIAŁ VII – PRAWA I OBOWIĄZKI SŁUCHACZY


§ 13
1. Słuchacze Placówki mają prawo do:
1) Swobodnego wyboru zakresu tematycznego i formy organizacyjnej szkolenia –
w ramach oferty szkoleniowej.
11
2) Otrzymania przewidzianych programem materiałów szkoleniowych i pomocy
naukowych.
3) Uzyskania – w miarę potrzeby – konsultacji indywidualnej w formie ustalonej programem
nauczania.
4) Nieobecności na ½ liczby godzin zajęć.
5) Rezygnacji uczestnictwa w kursie trwającym powyżej 1 miesiąca nie później niż po
3 zajęciach - wpłacony zadatek lub całościowa opłata za kurs nie podlega zwrotowi.
6) Szczegółowe warunki rezygnacji z danego przedsięwzięcia edukacyjnego określa umowa
zawarta pomiędzy słuchaczem a Placówką.
7) Otrzymania zaświadczeń o ukończeniu kursu
8) Uczestniczenia w ocenie efektywności danego przedsięwzięcia edukacyjnego,
przeprowadzonej w formie badań ankietowych.
2. Tryb składania skarg w przypadku naruszenia praw słuchacza:
1) Słuchacz ma prawo do złożenia skargi w formie pisemnej do dyrektora Placówki, która
składana jest w sekretariacie placówki, w terminie 5 dni roboczych od powzięcia
wiadomości o naruszeniu praw ucznia, jeśli uznają, że te prawa zostały naruszone
2) złożona skarga musi zawierać opis sytuacji i konkretne zarzuty dotyczące naruszenia praw
słuchacza
3) dyrektor Placówki przeprowadza postępowanie wyjaśniające w sprawie złożonej skargi
w ciągu 14 dni, łącznie z przekazaniem informacji na piśmie do wnioskodawcy, od dnia
wpłynięcia skargi do sekretariatu Placówki
4) w trakcie postępowania wyjaśniającego dyrektor Placówki może wykorzystać opinię
wykładowców i innych słuchaczy Placówki oraz dostępne dokumenty czy system
telewizji przemysłowej (jeśli dotyczy)
5) dyrektor Placówki przekazuje wnioskodawcy odpowiedź na piśmie w sprawie podjętego
rozstrzygnięcia w postępowaniu
6) decyzja dyrektora Placówki w sprawie dotyczącej podjętego rozstrzygnięcia w
postępowaniu o naruszenie praw słuchacza jest ostateczna;
3. Obowiązki słuchaczy Placówki:
1) Stosowanie się do regulaminu danej formy kształcenia
2) Stosowanie się do postanowień niniejszego statutu
3) Systematyczne i aktywne uczestnictwo w zajęciach
4) Regulowanie należności za udział w danej formie kształcenia w terminach i kwotach
ustalanych w regulaminie danej formy kształcenia lub w umowie
12


ROZDZIAŁ VIII – WARUNKI I SPOSÓB OCENIANIA SŁUCHACZY


§ 14
Ocenianiu podlega nabyta przez słuchaczy wiedza podczas kursu w ramach danej formy kształcenia.
Warunki dopuszczenia uczestnika do egzaminu, jego formę, czas i zakres podaje do wiadomości
uczestnikom Dyrektor Placówki;
1. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest:
a. wpłacenie całości należności opłaty za kurs (jeśli dotyczy),
b. pozytywne zaliczenie zajęć strzeleckich na strzelnicy (jeśli dotyczy),
c. wymagana frekwencja na zajęciach,
d. pisemne potwierdzenie przyswojenia treści programowych zrealizowanych za
pomocą metod i technik kształcenia na odległość określonych w §7 (jeśli
dotyczy).
2. Forma egzaminu:
a) TEST jednokrotnego wyboru, składający się z pytań obejmujących zakres
programowy realizowany podczas kursu (50% - zaliczenie);
b) w przypadku organizacji kursów instruktorskich egzamin składa się z części
teoretycznej (test jednokrotnego wyboru, 50% - zaliczenie) oraz z części praktycznej
(test z wiedzy specjalistycznej jednokrotnego wyboru, 50% - zaliczenie oraz 3 spośród
5 wylosowane do wykonania zadania);
c) w przypadku organizacji kursów, których forma egzaminu jest ściśle określona
odrębnymi przepisami prawa, Placówka przeprowadza egzamin według
obowiązujących wytycznych;
3. Z przebiegu egzaminu komisja sporządza protokół;
4. Warunkiem otrzymania zaświadczenia o ukończeniu kursu jest:
a) uregulowanie należności za udział w kursie (jeśli dotyczy),,
b) pozytywny wynik egzaminu końcowego;


ROZDZIAŁ IX – SKREŚLENIE Z LISTY SŁUCHACZY


§ 15
Dyrektor lub Z-ca Dyrektora Placówki może skreślić Słuchacza jeżeli:
1. Zachowuje się w sposób uniemożliwiający pracę w grupie i prowadzenie zajęć
13
2. Stwarza zagrożenie dla życia lub zdrowia uczestników i osoby prowadzącej
3. Spożywa alkohol lub inne środki odurzające w czasie zajęć organizowanych przez Placówkę
lub uczestniczy w nich w stanie wskazującym na ich spożycie
4. Nie dokonał płatności za kurs w ustalonym terminie
5. Narusza statut Placówki i regulamin kursu
6. Nie wywiązuje się z realizacji przyjętego na kursie sposobu kształcenia
7. Opuścił ponad ½ liczbę godzin przewidzianych w danej formie kształcenia


RODZIAŁ X – DOKUMENTACJA I ŚRODKI FINANSOWANA


§ 16
1. Placówka prowadzi i przechowuje dokumentację.
2. Dokumentacja prowadzona jest dla wszystkich przedsięwzięć edukacyjnych.
3. Dokumentacja przedsięwzięć edukacyjnych prowadzona jest zgodnie z odrębnymi w tym
zakresie przepisami.
4. W Placówce obowiązuje Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt zatwierdzony przez organ
prowadzący.
§ 17
1. Udział w danych formach kształcenia jest odpłatny.
2. Organ prowadzący dopuszcza możliwość uczestniczenia w kształceniu nieodpłatnie.
3. Środki finansowe Placówka pozyskuje z opłat wniesionych przez słuchaczy lub Instytucje
zlecające do Organu Prowadzącego.
4. Wysokość opłat za daną formę kształcenia określa Organ Prowadzący.
5. Działalność i majątek Placówki wchodzą w skład działalności i majątku Organu
Prowadzącego.


RODZIAŁ XI – POSTANOWIENIA KOŃCOWE


§ 18
1. Likwidacja Placówki następuje w drodze decyzji Organu Prowadzącego.
14
2. W przypadku likwidacji Placówki wszelka dokumentacja oraz majątek zostaje przekazane
Organowi Prowadzącemu.
§ 19
Wszelkie sprawy nie uregulowane niniejszym Statutem określają stosowne przepisy.
§ 20
1. Statut wchodzi w życie z dniem uchwalenia przez Organ Prowadzący.
2. Zmiany Statutu dokonuje Organ Prowadzący w formie uchwały.

Załączniki

Publikacja:
2024-08-01 08:46:56
Katarzyna Banasik
Administrator
Realizacja: SEMLife.pl